Telefonisch
Wij zijn iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 08.00u tot 17.00u. Wilt u dezelfde dag nog gezien worden, belt u dan zo vroeg mogelijk. Een uitslag opvragen of een herhaalrecept nodig? Belt u dan alstublieft na 10:00 uur.
We proberen de uitloop van de spreekuren zo veel mogelijk te beperken. Daarom mag u per afspraak één hulpvraag bespreken. Mocht u dus meerdere hulpvragen hebben, geeft u dat dan alstublieft aan bij de assistente, dan kan zij samen met u kijken naar de mogelijkheden.
We zien steeds vaker dat er behoefte is om meerdere klachten te bespreken tijdens 1 afspraak. In het verleden kon er dan een dubbele afspraak ingepland worden. Door een verandering in onze spreekuren is dit helaas niet meer mogelijk. Bespreek met uw huisarts welke klacht u zelf het meest belangrijk vindt. Mocht er dan nog tijd over zijn dan kan de huisarts beoordelen of er nog een klachten besproken kan worden. Zo niet dan wordt er een vervolgafspraak ingepland, zodat u op een ander moment uw tweede en/of derde klacht kan bespreken.
De assistente stelt u een aantal vragen om de urgentie van uw klacht in te schatten, of om u een advies te geven. De doktersassistente heeft hiervoor een opleiding afgerond en heeft uiteraard haar beroepsgeheim.
Ernstige en spoedeisende problemen dient u altijd met de assistente te overleggen.
Drukte
Houd er rekening mee dat de dagen voor- en na het weekend en rondom feestdagen drukker zijn dan normaal. Het kan zijn dat er beperkt plek is op de spreekuren of dat de wachttijd aan de telefoon langer is dan u misschien gewend bent.
Online
Let op: u kunt alleen online afspraken inplannen op maandag t/m vrijdag.
U kunt online afspraken maken via uw eigen persoonlijke account in het Patiëntenportaal. Let op: dit kan alleen voor uzelf onder uw eigen naam, geboortedatum, BSN nummer en mailadres. Mocht u als gezin gebruik willen maken van deze service dient elk gezinslid een eigen account aan te maken met een eigen mailadres. Dit in verband met de privacy van patiëntengegevens.
Zou u van te voren onder het menu ‘Afwezigheid’ willen controleren of de door u gewenste huisarts op de door u gekozen dag afwezig is? Het zou vervelend zijn als u niet verwacht dat u door een waarnemend huisarts gezien wordt.
Online een afspraak maken is alleen mogelijk als u één (niet spoedeisende) hulpvraag heeft. Het is dus ook niet de bedoeling dat u twee enkele afspraken achter elkaar plant!
Als u meerdere dingen wilt bespreken verzoeken wij u om uw afspraak telefonisch in te plannen.
Dit geldt ook voor:
- een medische ingreep bij de huisarts (bijv. plekje weghalen, spiraal plaatsen, injectie)
- handelingen die bij de doktersassistente horen (bijv. oren uitspuiten, BVO, B12 injectie, wratje behandelen)
- psychische klachten of slaapproblemen.
Ook belangrijk!
Het gaat hier om vertrouwelijke patient gegevens. Voor de eerste keer dat u gebruik maakt van deze service moet u een wachtwoord aanvragen. Heeft u eenmaal een wachtwoord en bent u ingelogd op de site dan moet u per contact nog een sessiecode aanvragen. Met deze sessiecode kunt u een consult, e-consult of een herhaalrecept afspreken.
De sessiecode ontvangt u via een email. Deze email dient u in een ander tabblad te ontvangen. U dient de uwartsonline service aan te houden. U vult dan de sessiecode in en kan contact maken met de service.
Patienten die eerder van e-consulten gebruik maakten moeten opnieuw een wachtwoord aanmaken.